Enduro la Buşteni - Europa de Est


Cel mai mare concurs enduro din Europa de Est a luat startul la Buşteni



Adrenalină pe două roţi în acest week-end la Buşteni. S-a dat startul celui mai mare concurs de hard enduro-cross din Europa de Est, potrivit RTV.net
Cei mai buni piloţi din ţară îşi dau întâlnire la acest concurs. Ei vor trebui să-şi demonstreze măiestria în stăpânirea cailor putere şi nu numai. 50 de împătimiţi ai sportului extrem fac spectacol, spre bucuria fanilor.
Traseul ales de organizatori nu este deloc uşor. Sportivii au de urcat sau coborât porţiuni extrem de dificile, de mers pe butuci sau prin apă.
Turiştii veniţi la Buşteni au urmărit cu sufletul la gură spectacolul oferit. Unii chiar au sărit să-i ajute pe motociclişti aflaţi în dificultate.
Traseul pregătit pentru concurs a avut o lungime de aproximativ 7 kilometri, precum şi o zonă de public şi o zonă de prolog amenajată cu obstacole artificiale.

Săptămâna trecută, se trâmbița inaugurarea drumului Bușteni – Valea Doftanei. Urma să aibă două benzi pe sens și să fie o alternativă la DN 1 Nimic mai fals, așa-zisa șosea fiind un banal drum forestier.

Cuvinte de laudă, întrebări, planuri de dat „o tură“ cu motorul, asta se discuta săptămâna trecută, o dată cu anunțul pompos de deschidere a Transbaiului, șoseaua dintre Bușteni și Valea Doftanei, care ar fi ajuns la 1800 de m. Deschiderea ar fi trebuit să aibă loc joi și ar fi fost o destinație bună pentru weekend. Doar că, în realitate, te poți bucura de acest drum doar dacă mergi pe enduro pentru că este vorba doar despre un drum forestier.
Cum a început totul
Pe 10 august, agenția de presă Mediafax publica o știre cu titlul „Primul drum construit după ’89 în Prahova, făcut din fonduri private: «Este un drum foarte important, va ajuta la dezvoltarea turismului»”. Materialul îl cita pe Președintele Consiliului Județean Mircea Cosma, care ar fi declarat că tronsonul rutier Bușteni – Valea Doftanei, de 18 km, a fost finalizat, primele probe s-ar fi făcut sâmbătă și pasul următor ar fi fost clasificarea ca drum județean. Șoseaua ar fi urmat să fie deschisă circulației rutiere pe 22 august. Iar când cea mai mare și respectată agenție de știri îl citează pe al doilea om ca importanță în județ, informațiile ar trebui să fie adevărate. Doar că nu a fost deloc așa.
Toată presa din România, de la Gândul.info la Jurnalul Național, a preluat știrea. În această capcană a căzut și site-ul PeMotoare.ro.

La câteva zile după publicarea materialului, unul dintre cititori ne-a semnalat că știrea este falsă și că nu este niciun centimetru de asfalt în zonă. Drept urmare, m-am urcat pe motocicletă și m-am oprit la Castelul Cantacuzino din Bușteni, locul de unde ar fi trebuit să plece șoseaua spre Valea Doftanei. Nici vorbă de asfalt. Câțiva localnici și paznicul de la poarta castelului mi-au spus că au auzit de drum, că „trebuie să se apuce de el“ și că n-au văzut nici urmă de utilaj până acum. Lucru perfect adevărat. Întrucât eram cu o motocicletă sport, n-am putut intra pe arătură, dar puteți vedea cum arată drumul 
Încă așteptăm răspunsurile oficiale de la CNADNR și Consiliul Județean Prahova. Între timp, am discutat cu un reprezentant al autorităților prahovene care ne-a spus că deocamdată există doar un studiu de fezabilitate și că drumul Bușteni-Valea Doftanei ar urma să fie asfaltat în viitor. Mai mult, s-ar fi găsit o altă rută mai scurtă, care ar avea 12 km. Singurele utilaje care ar fi intrat pe drum ar fi fost niște buldozere care să niveleze anumite zone, încât să poți merge cu căruța.
Întrebat despre informațiile apărute în presă săptămâna trecută, același reprezentant ne-a spus că nu-și explică știrea și că este posibil să se fi creat o confuzie cu șoseaua care leagă Sinaia de Cuibul Dorului – DJ 713. Așteptăm, încă, răspunsurile oficiale în acest sens.
Așadar, dacă voiați să mergeți motorizați prin Munții Baiului, ar fi bine să vă schimbați destinația sau motocicleta.




Concursul, aflat la cea de-a treia ediţie, se va încheia duminică.  RL ONLINE
Daca urcati de la Busteni in platou cu telecabina - in zilele frumoase de weekend super aglomerata, in restul zilelor doar scumpa :D - nu veti avea nici o problema in a cobora in Sinaia in aceeasi zi.
Aveti de parcurs cam 25 km offroad, pe ruta Babele - directia Piatra Arsa (nu trebuie neaparat sa ajungeti la ea) - Saua Dichiu - Cabana Cuibu Dorului - DN Sinaia-Targoviste. Nu are rost sa ajungeti la Cabana cota 2000: ar insemna sa va abateti de la drumul normal. Odata ajunsi la drumul mare, mai jos de Cuibul Dorului, mai aveti maximum 10 km pana la gara din Sinaia. Pentru cineva care se grabeste, tot traseul ar dura 2h. Asadar, daca va alocati o jumatate de zi, veti avea timp de poze, relaxat etc.
Daca e senin (altfel nici nu e bine sa te aventurezi pe platou), nu sunt probleme de orientare. O harta se gaseste foarte usor pe DC++, cautand dupa "Harta Bucegi".
Traseul este 95% coborare, se preteaza la coborari in forta (pentru cei cu reflexele bine antrenate). Atentie la eventualele masini (sunt multe curbe fara vizibilitate in care e indicat sa nu intri tare). Drumul este forestier, adica cu pietre mari si mici, uneori instabile, si este perceput ca super usor pentru unii si tehnic de altii.
La rubrica Cicloturism de pe acest forum sunt multe descrieri cu poze ale acestui traseu. Succes!  Vali Aldea


Salut. Eu am fost ultima oara cu telecabina Busteni-Babele pe 1-09-2009 si am dat 54 lei de persoana dus-intors (fara bicicleta din pacate) . Martea se face revizie tehnica, asa ca prima telecabina urca din Busteni la ora 10:30. Pentru bicicleta nu stiu cat mai costa in plus. Mai jos aveti un nr de telefon si preturile.  Marius

Numar telefon telecabina Busteni :0244/311674
Tarife:Urcare – 27 RON (adulti) si 11 RON (copii sub 12 ani)
Coborare – 27 RON (adulti) si 11 RON (copii sub 12 ani).
Program: zilnic 8.00 – 16.00, marti revizie tehnica.


Pina la cota 2000 e 54 de lei dar mai platesti tarif de copil si pentru bicicleta, inca 25 de ron parca, eu am facut pe jos cota 2000 sinaia cota 2000 Babele si am facut in cam 3 ore cei ~8 km si asta cu nevasta-mea care mergea in reluare, e super fain traseul.

Uite un link cu o harta cu o parte din traseu (exeptand linia aia dreapta care evident este o greseala).
Uite inca un link cu un topic de aici unde s-a organizat o tura , pe traseul care il doresti tu sa-l faci dar in sens invers.
Acum ai putea sa vorbesti cu ombun de pe forum , pt ca el a facut exact tura care vrei tu s-o faci , cu urcare cu telegondola si apoi prin saua Dichiu. Dupa parerea mea traseul ete foarte accesibil , si chiar de vis in sens invers , nu as putea sa apreciez durata in care la-ti parcurge , dar ar fi undeva in 3 ore , cu pauze lungi si dese. avand in vedere ca in tendinta principala este de coborat. De la telecabina sau telegondola , aveti ceva de urcat sa ajungeti la platou pe langa Piatra Arsa , drumul este destul de dificil , dar nu trebuie sa va lasati speriati de asta , sunt undeva la 5 km . De pe platou , urmati un drum forestier destul de circulat in weekend si de masini care urca si coboara , nu cu diferente mari de nivel. Din saua Dichiu este numai de coborat , pana la Cuibul cu Dor pe drum forestier si dupa pe drumul judetean dintre Sinaia si Targoviste.
Acum eu nu stiu care este pregatirea voastra , dar as propune un traseu un pic mai lung , adica ajunsi pe platou sa ocoliti dupa lacul Bolboci, asta implica o distanta ceva mai lunga si o urcare in plus cam 300 de metrii diferenta de nivel si anume de la lac pana in sa. Traseu aici
Imi pare rau ca nu am timp ca as fi creat eu harta pentru voi asa trebuie sa va uitati pe mai multe. Pe langa asta traseul este marcat si populat deci nu aveti dece sa va faceti griji ca va pierdeti. Distractie placuta >:)<

L.E. Am observat ca esti din Bucuresti, te sfatuiesc daca poti sa incerci sa ajungi cu masina deoarece in weekend rastelurile din tren sunt destul de aglomerate, sau cel putin erau cand era mai frumos afara.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piturca a ajuns la mila Ungariei

       Ungurii si-au facut deja calculele pentru baraj - Cum poate termina Ungaria in fata Romaniei ! Sandor Egervari, selectionerul...